google ads

Czym są reklamy ppc?

• Zakładki: 4

Każdy użytkownik Internetu napotyka na swojej drodze reklamy ppc. Mogą być to linki albo grafiki, które prowadzą nas do strony internetowej, sklepu online lub w inne miejsce. Można zauważyć, że tego typu reklamy stanowią podstawowe narzędzie w wielu firmach. Znajdujemy je nie tylko na stronach internetowych, ale dziś przede wszystkim w social mediach.

Czym są reklamy ppc?

Pay per click, czyli po prostu płatność za kliknięcie. Niektórzy, zamiast skrótu “ppc” stosują skrót “cpc”, pochodzący od “cost per check”. O kosztach za kliknięcie mówi się zazwyczaj, kiedy reklamy tworzone są w Google Ads. Tego typu reklamy pojawiają się dosłownie wszędzie i stanowią skuteczne narzędzie.

Reklamy ppc – gdzie można je wykupić?

Swoje rozważania należy rozpocząć od określenia grupy docelowej klientów. Zależy ona od konkretnego produktu lub usługi. W ten sposób można reklamę bezpośrednio skierować do potencjalnych użytkowników. 

Reklamy ppc pojawiają się wszędzie. Google umożliwia ich wyświetlenie i w wynikach wyszukiwania i w swojej sieci reklamowej. W wyszukiwarce reklama pokazuje się nad lub pod słowami kluczowymi. Sieć reklamowa Google umożliwia natomiast pokazywanie reklamy na różnych stronach internetowych. 

Reklamy ppc można wykupić również w mediach społecznościowych, jak:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram,
  • LinkedIn.

Na pewno najkorzystniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z kilku źródeł reklamy, aby trafić do szerokiego grona odbiorców. Niekiedy jednak najskuteczniejsze narzędzie stanowi jeden kanał, dlatego tak ważne jest targetowanie odbiorców.

Koszty reklamy ppc

Decydując się na usługi Google trzeba się liczyć z tym, że na koszt kliknięcia wpływ może mieć kilka kwestii, takich jak rodzaj branży i jej konkurencyjność, czy słowa kluczowe wybrane przez firmę. W Google Ads użytkownik ustala maksymalną stawkę, jaką jest w stanie zapłacić, a więc przybiera to formę licytacji z innymi klientami Google.

Koszty reklamy w kanałach społecznościowych ustalane są w indywidualny sposób i również zależą od branży i jej zasięgów.

4 rekomendacje
34 wyświetlenia
bookmark icon