różne

Dlaczego warto postawić na logo rebranding?

• Zakładki: 5

Wiele biznesów online i to nie tylko początkujących od czasu do czasu decyduje się na całkowitą zmianę logo oraz na rozpoczęcie zupełnie nowej komunikacji z grupą docelową. Czy logo rebranding się opłaca i w jakich warunkach działa najlepiej? Czy takie zmiany opłacają się markom? Poniżej kilka praktycznych wskazówek umożliwiających lepsze przygotowanie do tak poważnej decyzji.

W jaki sposób logo rebranding wpływa na potencjał rozwoju marki?

Klienci bardzo szybko przyzwyczajają się do marek i nie widzą w nich niczego nowego. Stałe logo oczywiście podtrzymuje pewien prestiż, ale nie sprawdza się w szybko zmieniającym się świecie, wymagającym adaptacji biznesowej, komercyjnej. Marki decydują się na logo rebranding nie bez powodu. Jeden z najważniejszych to wprowadzenie świeżości, udoskonalenie komunikacji z grupą docelową, optymalizacja pod nowych użytkowników. Strategia marketingowa ewoluuje, ale loga najczęściej nie zmieniają się drastycznie, ale umożliwiają uruchomienie nowych dyskusji, rozpoznanie nowych preferencji, przyciągnięcie nowych klientów. Odświeżenie wizerunku opłaca się, ale po przemyśleniu całej strategii i czasami wiąże się równolegle z wprowadzeniem nowego, innowacyjnego produktu. Sklepy internetowe mogą zdecydować się tylko na odświeżenie logo lub na całkowitą przemianę strategii identyfikacji wizualnej, co naturalnie wiąże się ze znacznie większymi kosztami. Czasami standardowe logo źle wygląda w nowoczesnych mediach, nie spełnia wymagań dotyczących konwersji i to naturalny kierunek do podjęcia decyzji o zmianie. W biznesie obowiązuje też prosta zasada wyróżnienia się na tle konkurencji. Nowy wizerunek to szansa na przyciągnięcie zainteresowania i na zwiększenie zysków, nawet krótkoterminowo.

Czy odświeżenie wizerunku się opłaca?

Praktyka biznesowa pokazuje, że prawidłowe odświeżenie wizerunku w znaczący sposób wpływa na pobudzenie zainteresowania w grupie docelowej, przyciąga nowych klientów i daje szansę na wygenerowanie zysków. Do tego takie odświeżenie dobrze działa z równoległym wprowadzeniem nowego produktu lub usługi.

5 rekomendacje
105 wyświetleń
bookmark icon