różne

Jak dopasować odpowiednią strategię marketingową?

• Zakładki: 5

Każda firma musi prowadzić działania promocyjne, dzięki którym jej oferta trafia do odpowiedniego grona klientów. Tylko aktywna i przemyślana działalność pozwala osiągnąć oczekiwane rezultaty. Istnieją setki, a może nawet tysiące opisanych strategii marketingowych, z których można korzystać. Istotne jest, aby wybrać taką strategię, która będzie prowadziła do założonych celów firmy. Prezentujemy przykłady strategii marketingowych, z których na pewno warto skorzystać.

Najpopularniejsze strategie marketingowe

Każdy specjalista w tej dziedzinie jest w stanie wymienić wiele rozmaitych strategii marketingowych, z których korzystają dziś firmy. Na pewno wymienić warto:

  • content marketing, czyli dostarczanie klientom takich treści, jakich potrzebują, na przykład poprzez tworzenie tekstów poradnikowych na firmowego bloga,
  • marketing referencyjny, który polega na wykorzystywaniu klientów jako nośników reklamy,
  • marketing kontekstowy polegający na targetowaniu klientów pod kątem takich kwestii, jak płeć, wiek, czy zainteresowania,
  • marketing relacji, który pozwala na nawiązaniu z klientem więzi i stworzeniu społeczności, która będzie jednoczyć się wokół marki.

W zależności od tego, jakie są potrzeby w danej chwili, warto stosować odpowiednie działania marketingowe.

Strategie marketingowe przykłady – jaką strategię wybrać dla sklepu internetowego?

Prowadząc sklep internetowy, można jednocześnie wykorzystać kilka najlepszych strategii. Na pewno warto swoich klientów targetować, jeżeli sklep w swojej ofercie ma produkty bardziej specjalistyczne. Wówczas nie ma sensu tracić energii i pieniędzy na reklamy, które mogą ich ominąć, trafiając za to do grona, które nie będzie zainteresowane tego typu produktami. 

Każdy sklep internetowy powinien posiadać podstronę bloga, który wykorzystywany będzie jako content marketing, a jednocześnie będzie korzystnie wpływał na stronę www pod kątem jej pozycjonowania. Wartościowe, specjalistyczne treści, są wysoko cenione przez boty Google, a jednocześnie przyciągają użytkowników, którzy poszukują wiedzy w danym temacie. Jeżeli blog prowadzony jest systematycznie, stanowi doskonałe narzędzie marketingowe. Może też służyć stworzeniu z klientami więzi i relacji.

5 rekomendacje
33 wyświetlenia
bookmark icon