seo

W jaki sposób monitorować postępy w marketingu internetowym?


Jakościowe zarządzanie strategią marketingową przy rozwoju strony sprzedażowej to niezwykle ważne zagadnienie przekładające się z czasem na uzyskanie realnej przewagi konkurencyjnej. Jakie działania analityczne warto stosować właściwie codziennie, żeby udoskonalić pozycję w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe? Czy częste sprawdzanie pozycji strony w Google pomaga i jakie narzędzia przydają się najbardziej właścicielom biznesów online? Poniżej kilka praktycznych wskazówek.

Dlaczego sprawdzenie pozycji strony w Google się opłaca?

Systematyczne sprawdzenie pozycji strony w Google przekłada się na lepszą optymalizację strategii marketingowej. Większość właścicieli stron sprzedażowych wykorzystuje najprostsze, bezpłatne narzędzia, w tym konsolę Google przeznaczoną do porównywania konwersji na różne słowa kluczowe, ale to najczęściej nie wystarczy. Jeżeli pracujesz na systemie zarządzania treścią WordPress spotkasz się z wieloma wtyczkami wspierającymi działania SEO. Niektóre posiadają wersje płatne umożliwiające analizę konwersji na wybrane słowa kluczowe i lepsze rozmieszczenie fraz bezpośrednio w treści. Przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania musisz się zastanowić nad selekcją słów kluczowych, nad wypracowaniem długiego ogona przyciągającego do zakupów prawdziwych pasjonatów i użytkowników mocno zainteresowanych zagadnieniem. Sprawdzenie pozycji strony w Google nie zajmuje wiele czasu. Pamiętaj przy okazji o ocenie indeksowania, czy wszystkie podstrony widać prawidłowo w wyszukiwarce.

Dlaczego warto zainteresować się analizą konkurencji?

Pamiętaj, że możesz regularnie sprawdzać i porównywać rozwój konkurencji. Wzorowanie się na najlepszych praktykach rozwoju biznesu online to nic złego i to okazja do nauki, poprawy wskaźników konwersji sprzedaży. Z czasem przejdziesz na płatne narzędzia do SEO i zwiększysz konkurencyjność. Sprawdzenie pozycji strony w Google warto wpisać do codziennego grafiku administratora, bo to zwyczajnie wysokiej klasy kontrola rozwoju serwisu sprzedażowego.

22 wyświetlenia
bookmark icon