Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak istotnym elementem strategii SEO jest anchor tekst. Okazuje się, że ma spory wpływ na pozycjonowanie witryny, przede wszystkim wtedy, kiedy wybierzemy niewłaściwą taktykę. Boty Google i innych wyszukiwarek, traktują anchory jako istotną wskazówkę. Do czego wykorzystuje się anchory i jak są zbudowane?
Anchor tekst – co to jest?
Anchor to nic innego jak tekst, który stanowi opis konkretnego linku. Jeśli chcemy przejść na inną stronę lub podstronę, klikamy właśnie na anchor. Po polsku anchor tekst nazywany jest czasami kotwicą.
Zazwyczaj element ten jest wyróżniony podkreśleniem, albo innym kolorem. Kiedy najedziemy na niego myszką, pojawi się pełen URL strony, na której można się znaleźć po kliknięciu.
Dla pozycjonowania strony www anchor tekst jest istotny zarówno w przypadku linkowania wewnętrznego, jak i zewnętrznego. Można wyróżnić anchory, dzięki którym można znaleźć się w innej sekcji tekstu na tej samej stronie www, ale też takie, które inicjują stworzenie nowego maila, czy rozpoczną pobieranie pliku.
Dlaczego anchory pełnią tak ważną rolę?
Przede wszystkim, dzięki nim, boty Google i innych wyszukiwarek internetowych bez trudu poruszają się po strukturze strony. Umożliwiają im również zrozumienie, o czym dana strona jest.
Anchor tekst jest również przydatny od strony użytkownika, który chętnie korzysta z dobrze opisanych linków, ponieważ może się spodziewać, na co trafi. Google zależy na tym, aby wyświetlać użytkownikom jak najlepsze i jak najbardziej dopasowane wyniki. Swoje rankingi opiera na wielu różnych kwestiach, ale można mieć pewność, że jednym z najbardziej istotnych, są właśnie linki. Skoro ważne są linki, również anchory.
Anchor tekst musi zostać dobrze przemyślany. Jego treść powinna być uzależniona przede wszystkim od tego, na jaką strategię się zdecydujemy. Zdecydowanie warto w tej kwestii zaufać specjalistom, którzy śledzą bieżące trendy, bo te zmieniają się bardzo szybko. Google zależy bowiem na tym, aby prezentować swoim klientom dane najbardziej wartościowe.