copywriting

Czym jest marketing szeptany i jaka jest jego skuteczność?

• Zakładki: 22

W skrócie ujmując, marketing szeptany to wszelkiego rodzaju opinie, dobre oceny i polecenia, przekazywane sobie wzajemnie przez klientów i osobom z ich otoczenia. Jego największą zaletą jest to, że jest darmowy, chociaż zdarzają się firmy, które same wysyłają klientom do testowania produkty. W marketingu szeptanym liczy się najbardziej osobiste doświadczenie danej osoby. Jaka jest skuteczność tej formy marketingu?

Skuteczność marketingu szeptanego

Z prowadzonych badań wynika, że marketing szeptany przynosi ogromne zyski. Co ciekawe, generuje aż pięć razy więcej sprzedaży od innych, tradycyjnych form promocji. Większość osób w dużym stopniu ufa osobom najbliższym. Mamy więc skłonność do kupowania rzeczy pod wpływem polecenia osób znajomych. Marketing szeptany przykładów ma wiele, o czym za chwilę. Warto jednak wiedzieć, że klienci zachęceni tą metodą są bardziej wierni i zdecydowani od klientów, zachęconych tradycyjną formą reklamy. Najczęściej takie osoby zostają później stałymi klientami.

Skuteczność marketingu szeptanego wynika z efektu kuli śnieżnej. Jedna osoba przekazuje swoją opinię czterem, a każda z nich, kolejnym czterem i tak dochodzimy do tysięcy informacji o marce.

Marketing szeptany przykłady – na czym polega taka reklama?

Zwykle ta forma reklamy dzielona jest na dwa rodzaje. Pierwszy z nich, to marketing organiczny, który wynika ze spontanicznego działania klientów. Osoba zadowolona z usługi z własnej woli wystawia pozytywne opinie i komentarze w Internecie lub dzieli się osobiście swoimi spostrzeżeniami i wrażeniami.

Przykładem takiego organicznego marketingu, może być rozmowa z koleżanką z pracy o nowej kawiarni, w której serwowane są zdrowe wypieki i można posłuchać przyjemnej muzyki. Będą to też recenzje produktów, czy opinie w Google.

Firmy chętnie wykorzystują marketing szeptany do promocji produktów, zatrudniając na przykład influencerów jako ambasadorów marki lub organizując konkursy dla aktywnych użytkowników, którzy pozostawią najciekawszy komentarz.

22 rekomendacje
205 wyświetleń
bookmark icon