Biznes online do prawidłowego rozwoju potrzebuje zainteresowania grupy docelowej, czyli krótko mówiąc klientów. Strategia rozwoju marketingowego przyjmuje kilka kierunków. Jeden z najpopularniejszych to inbound marketing. Co to? Czy taki rodzaj marketingu wypiera bardziej standardowe praktyki reklamowania biznesu i czy okazuje się skuteczny długoterminowo? Poniżej otrzymasz kilka niezbędnych wskazówek umożliwiających lepsze wykorzystanie narzędzia.
Co to inbound marketing w praktyce prowadzenia biznesu online i dlaczego się opłaca?
Inbound marketing, co to? Krótko mówiąc to strategia polegająca na przyciąganiu użytkowników, potencjalnych klientów wartościowymi treściami. Większość użytkowników sieci unika irytujących bannerów, reklam agresywnie wyświetlanych na serwisach. Natomiast wartościowa treść rozwiązująca rzeczywiste problemy to już zupełnie inny kierunek poszukiwań. Sam klient interesuje się taką treścią i nawet, jeżeli zawiera wzmianki sprzedażowe w takich warunkach grupa docelowa nie ma problemu z akceptacją biznesu online w takiej właśnie formie. Inbound marketing, co to? Można pójść jeszcze o krok dalej. Zbyt intensywne, sztuczne artykuły sponsorowane też odrzucają klientów i tworzą negatywną atmosferę wokół marki. Natomiast eksperckie artykuły sponsorowane z rozwiązaniem problemu przyciągają uwagę i często zdobywają duże uznanie w różnych mediach. Jedno z najważniejszych narzędzi inbound marketingu to blog firmowy i często komunikacja w mediach społecznościowych.
Jakie narzędzia wykorzystuje inbound marketing?
Najpopularniejsze narzędzia do wykorzystania w strategii inbound marketingu to treści cyfrowe, artykuły sponsorowane, kursy, webinary z prostym dostępem, komentarze ekspertów, ale nieco bardziej rozbudowane, materiały w formacie pdf, czaty na żywo z profesjonalistami, wyceny, wizualizacje, kanały przekazujące wartościową wiedzę, chociażby na YouTube. Inbound marketing zapewnia największą skuteczność prawdziwym ekspertom rozumiejącym swój rynek.