Wizytówki Google to dla wielu osób najważniejsze źródło informacji o firmie. Klienci swoją wiedzę opierają przede wszystkim na opiniach. Bywa jednak, że pojawiają się wśród opinii oceny mało korzystne, które mogą wpłynąć na wizerunek firmy. Czy można i jak usunąć negatywne opinie z Google?
Opinie w Google
Usługa Google Moja Firma jest całkowicie darmowa dla wszystkich użytkowników. Dzięki niej, firma może pojawić się w Mapach Google, co skutkuje możliwością pozyskania nowych klientów. Jedną z dostępnych funkcji w tej usłudze są opinie. Użytkownicy mają możliwość dokonania oceny przy pomocy gwiazdek i pozostawienia komentarza. Treści takich komentarzy są nie zawsze prawdziwe i mogą negatywnie wpływać na wizerunek firmy. Bywa, że pozostawiają je konkurenci, którzy chcą nieuczciwie osiągnąć wyższą pozycję.
Jak usunąć negatywne opinie z Google?
Niestety, właściciel firmy nie posiada swobody usuwania pozostawionych ocen i komentarzy. Można to zrobić tylko pod określonymi warunkami. Niektóre z opinii są usuwane przez samo Google, jeżeli dochodzi do naruszenia zasad serwisu. Jeżeli właściciel firmy chce usunąć opinie ze swojej wizytówki, musi zgłosić prośbę. Zostanie ona usunięta jedynie w sytuacji, gdy narusza zasady. Mogą na to wskazywać na przykład:
- fałszywe treści,
- treści niezwiązane z tematem,
- podejrzenie spamu,
- opinie o charakterze seksualnym.
- treści obraźliwe,
- podszywanie się pod inną osobę,
- treści podlegające ograniczeniom,
- konflikt interesów.
Poszukując informacji na temat jak usunąć negatywne opinie z Google, warto odwiedzić pomoc Google. Firma zastrzega, że nie należy zgłaszać do usunięcia opinii tylko dlatego, że właściciel firmy się z nimi nie zgadza. Ponadto, nie rozstrzyga sporów pomiędzy firmami, których wizytówki widnieją w Google a ich klientami. Trzeba więc pamiętać o tym, że samo zgłoszenie opinii do usunięcia nie oznacza wcale, że Google wykona zlecenie.
W jaki sposób dokonać zgłoszenia do Google?
Taką możliwość mamy na swoim koncie, z poziomu wyszukiwarki oraz w Mapach Google. Dostępny jest krótki przewodnik video w języku angielskim. Jest to działanie proste i intuicyjne, które nie powinno stwarzać problemu.
Warto podkreślić, że usunięcie profilu Google Moja Firma i założenie nowego, nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ Google bardzo szybko wykryje taki duplikat i przeniesie stare opinie. Również zmiana lokalizacji nie jest rozwiązaniem pomocnym, chyba, że firma uzależniona jest od lokalizacji, jak na przykład hotel. Wówczas może się starać o wyczyszczenie starych opinii.