Linki rządzą Internetem i te odnośniki, które zyskują najszybciej na popularności i są powielane najwięcej razy, gwarantują najszersze zasięgi i tym samym – nieograniczone możliwości biznesowe. Warto wiedzieć więc – w jaki sposób prawidłowo linkować wewnętrznie i zewnętrznie, aby podnosić pozycję swojego adresu www i jednocześnie ściągać wartościowy ruch na własny serwer. Umiejętne linkowanie stron to kompetencja każdego specjalisty od SEO, ale na rynku aplikacji IT nie brakuje narzędzi wspierających administratorów i webmasterów w zarządzaniu swoją witryną i jej linkowaniem.
Prawidłowe zewnętrzne linkowanie stron www
Chociaż linkowanie stron wewnętrzne i zewnętrzne spełnia w teorii rozmaite zadania, to ostatecznie oba narzędzia uzupełniają się jako kompletna metoda budowania pozycji swojej stron www wśród konkurentów. Linkowanie zewnętrzne to umieszczanie odnośników do swoich stron i podstron na serwisach zewnętrznych – im wyższa pozycja i zaufanie do strony wykorzystywanej do publikacji swojego hiperłącza, tym większa korzyść dla odbiory przechwytującego ruch. Ma to także znaczenie w kontekście pracy robotów indeksujących Google, które linkowanie stron może liczyć zarówno na korzyść jak i niekorzyść publikującego.
Zasady publikowania linków zewnętrznych
Warto więc wiedzieć, w jaki sposób publikować swoje linki w serwisach zewnętrznych, aby nie były one otagowane przez automaty indeksujące zawartość stron www w sposób negatywny. Tylko w ten sposób, prowadząc zorganizowaną kampanię marketingową polegającą na zewnętrznym linkowaniu promowanego adresu, uniknąć można de facto obniżenia ratingu klienta. Prawidłowe zewnętrzne linkowanie stron pozwala przekierować pewną część ruchu na naszą stronę, ale ważne jest zadbanie o to, aby Internauta po wejściu na adres docelowy znalazł tam jeszcze zawartość i materiały (content), który go zadowoli i zatrzyma chociaż na dłuższą chwilę.
To również ważne zadanie dla osób odpowiadających za linkowanie stron, ponieważ w każdej profesjonalnej strategii celem jest nie tylko uzyskanie samego wzrostu ruchu na stronie, ale także przekucie tych dodatkowych odwiedzających w konkretne interakcje i działania jak założenie konta czy dokonanie zakupu online. Aby mieć szansę na realne „przechwycenie” takiego internauty, konieczne jest stworzenie bardzo ciekawej strony www, aplikacji mobilnej lub komunikatu reklamowego albo dowolnej innej treści cyfrowej i multimedialnej.