Wiele firm skupia się na klientach z konkretnego miasta lub regionu – to dobry sposób, by dotrzeć do węższego, lecz wartościowego grona odbiorców. W ramach działań online warto postawić na pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie Łódź: jak działa lokalne SEO?
Niemal wszyscy internauci praktycznie codziennie szukają w sieci informacji na temat interesujących ich produktów czy usług. O widoczności stron w Google i innych tego typu serwisach decyduje przede wszystkim pozycjonowanie. Łódź, Warszawa, Kraków – w każdym z tych miast można wdrożyć zarówno standardowe strategie SEO, jak i metody celujące w pozyskanie lokalnych klientów. Co warto wiedzieć na ten temat? Zacznijmy od krótkiej definicji pozycjonowania: to wszelkie działania marketingowe, których celem jest poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Jego lokalny wariant jest nieco bardziej wyspecjalizowany; takie działania skupiają się na używaniu fraz kluczowych zawierających daną lokalizację oraz korzystaniu z informacji o położeniu użytkownika.
Wdrożenie pozycjonowania na Łódź lub inne miasto wymaga zatem między innymi dostosowania treści na stronie pod kątem odpowiednich haseł. Istotną kwestią jest tutaj również profil GMF (Google Moja Firma; Google My Business), który umożliwi wyświetlanie placówki na mapach, a także obok zwykłych wyników.
Kiedy warto postawić na pozycjonowanie lokalne?
Takie podejście do promowania strony to szereg korzyści, z których najważniejszą jest zwiększenie liczby klientów firmy. Aby to osiągnąć, potrzeba jednak odpowiedniej optymalizacji i dostosowania strategii marketingowej do charakterystyki przedsiębiorstwa. Jakie firmy powinny wykorzystać lokalne pozycjonowanie? Łódź, podobnie jak wiele innych dużych miast, jest miejscem, w którym walka o klienta może być naprawdę intensywna. Warto zatem skorzystać z narzędzi, które zapewnią największą efektywność w danym obszarze działalności. Mowa między innymi o branżach takich jak mechanika, kosmetologia, hydraulika czy gastronomia. Firmy działające w tych sektorach przeważnie na pierwszym miejscu stawiają klientów znajdujących się stosunkowo niedaleko – wynika to z faktu, że będą oni najbardziej chętni na skorzystanie z propozycji przedsiębiorstwa.
Lokalne pozycjonowanie Łódź – grupa docelowa i słowa kluczowe
W lokalnym pozycjonowaniu stron internetowych odpowiednie ustalenie grupy docelowej i wybór fraz kluczowych ma ogromne znaczenie. Ważne jest dotarcie do osób, które wykazują zainteresowanie danym produktem lub usługą dostępną w konkretnym regionie. Może być to kraj, województwo, miasto, wieś, a nawet pojedyncza dzielnica. Najczęściej jednak treść witryn jest opracowywana z uwzględnieniem nazwy miasta; przykłady słów kluczowych to m.in. „hydraulik Bałuty”, „meble województwo łódzkie” czy nawet „pozycjonowanie Łódź”. Frazy muszą być przede wszystkim dobrane do tematyki witryny i profilu działalności firmy. Warto także pamiętać, że nie zawsze muszą one zawierać nazwę danego miejsce. Google ma możliwość dopasowania wyników do zapytań na podstawie danych o lokalizacji użytkownika za sprawą usługi geolokalizacji.
Idealny wybór dla małych i większych firm
Jedną z zalet pozycjonowania lokalnego jest umożliwienie mniejszym przedsiębiorstwom konkurowania z największymi graczami na rynku. W przypadku fraz kluczowych skupiających się na danym regionie czy mieście znacznie łatwiej jest wypromować stronę na szczyt listy wyników. Jednocześnie na lokalnym SEO sporo zyskają także duże firmy, które chcą umocnić swoją pozycję na konkretnym obszarze.