różne

Korporacje „Big Tech” i filozofia grow hacking

• Zakładki: 5

Jednym z elementów filozofii biznesowej wyróżniającej największych gigantów rynku technologicznego, czyli korporacje nazywane „Big Tech” będące największymi spółkami giełdowymi świata – jest tzw. grow hacking. Chociaż jednak narzędzia służące do realizacji tej strategii zostały opracowane w dużej mierze dzięki sztucznej inteligencji i algorytmom największych gigantów IT na świecie. Jest ona bowiem polecana wyjątkowo dla mniejszych i średnich przedsiębiorstw, które nie mogą jeszcze przeznaczyć gigantycznych nakładów finansowych na standardowe kanały reklamowe, a mają potencjalnie bardzo duży zysk przed sobą. Dla takich firm sięgnięcie po metody rozumiane jako „hakowanie wzrostu” jest niczym dopalacz, który może pchnąć przedsiębiorstwo na zupełnie inny poziom.

Narzędzia informatyczne stosowane do grow hacking

Standardowe i podstawowe strategie SEO mają na swoim celu przede wszystkim zoptymalizowanie strony www tak, aby miała większe szanse na ściągnięcie ruchu do siebie i później na sprzedanie towaru, usługi lub wykonanie jakiejkolwiek innej zaplanowanej interakcji przez internautę. Wiele firm działa zresztą pod kątem biznesowym i handlowym w zbliżonej perspektywie – czyli do momentu sprzedaży towaru, usługi albo podpisania umowy czy subskrypcji. Natomiast zgodnie z wiedzą o marketingu i psychologii konsumpcji, równie ważne (jeśli nie ważniejsze) jest zadbanie o relacje z klientem już po finalizacji interakcji i stworzenie kanałów stałej komunikacji ze swoją bazą klientów. I właśnie grow hacking ma na celu dostarczenie webmasterom i właścicielom sklepów narzędzi IT, które służą budowaniu stałych relacji z klientami.

Oczywiście w ramach grow hacking wykonywana jest część strategii marketingowej polegająca na zwiększeniu ruchu na stronie www i dostarczeniu contentu oraz narzędzi zachęcających internautę do pozostania na dłużej i może podjęcia jakichś wiążących decyzji. Ale wykorzystując algorytmy, sztuczną inteligencję i marketing społecznościowy, analizując profil i zachowania internetowe wszystkich klientów, stosując metody innowacyjnie łączące psychologię sprzedaży z geolokalizacją itp. – można uzyskać trwałą i bardzo dochodową, stałą relację ze swoją dobrze rozpoznaną bazą klientów o zidentyfikowanych oczekiwaniach.

5 rekomendacje
38 wyświetleń
bookmark icon