copywriting

O czym należy pamiętać pisząc teksty seo?


Aby prowadzona przez firmę strona internetowa generowała ruch, a tym samym przynosiła korzyści, musi pojawiać się jako jeden z pierwszych wyników wyszukiwania w Google. Pozycjonowanie strony, wymaga umieszczania na niej wartościowych dla czytelnika tekstów, zawierających słowa kluczowe związane z marką i działalnością. Pisanie treści na stronę www i bloga zwykle zleca się profesjonalistom, którzy wiedzą, jak pisać teksty seo i co powinno się w nich znaleźć.

Odpowiednia konstrukcja tekstu

Google wykorzystuje boty, które oceniają treści zamieszczane na stronach i na tej podstawie decydują, które miejsce w wynikach wyszukiwania zajmie dana strona www. Istotna jest także sama konstrukcja tekstu. Ważne, żeby zawierał tytuł i śródtytuły, podzielony był na logiczne akapity. Słowa kluczowe muszą zostać zamieszczone w odpowiednich miejscach. Nie może być ich ani za dużo, ani za mało. Za odpowiednią konstrukcję tekstu przyznawane są dodatkowe punkty. Mile widziane jest również używanie punktorów, które mają korzystny wpływ na aspekty wizualne i przyswajanie treści.

Jak pisać teksty seo – jaka powinna być ich treść?

Kiedyś teksty pisane w celu pozycjonowania strony, nie musiały być mocno rzeczowe i najbardziej liczyły się słowa kluczowe. Google stale zwiększa jednak swoje wymagania, dzięki czemu twórcy stron www zaczęli się bardziej starać. Prezentowane w tekście treści mają przynosić korzyść czytelnikowi. Istotne jest więc to, aby były na temat i zawierały zgodne z nim treści. Nie muszą być to teksty specjalistyczne, ale użyte słowa muszą mieć sens. 

Dobrym rozwiązaniem są teksty o charakterze poradnikowym. Taki tekst może też stanowić dla firmy bezpłatną reklamę. Wystarczy w sprytny sposób wpleść do tekstu informacje na temat oferowanych produktów lub usług. Osoba poszukująca informacji na dany temat może zajrzeć na stronę przypadkiem i pozostać już na niej.

Istotne jest, aby wybrać odpowiednie słowa kluczowe. Jeżeli strona dotyczy lokalnej firmy, takie słowa łączy się często z nazwą miasta lub regionu. Ma to pozytywny wpływ na wyniki. Słów nie musi być wiele, wystarczy kilka, ale teksty o charakterze seo powinny pojawiać się na stronie stale, ponieważ konkurencja nie próżnuje i szybko można stracić wysoką pozycję w rankingu.

24 wyświetlenia
bookmark icon