seo

Czym różnią się linki dofolow od linków nofollow?

• Zakładki: 3

Aby móc skutecznie promować stronę internetową w wyszukiwarkach, konieczne jest pozyskiwanie nowych odnośników. Zgodnie z wytycznymi, które wydaje Google, część linków powinno posiadać atrybut nofollow, który sugeruje, że bot nie powinien za nimi podążać. Natomiast odnośniki dofolow traktuje się jako pełnowartościowe. Z czego wynika takie podejście?

Dlaczego linki są tak ważne?

Kiedy Google prezentuje wyniki wyszukiwania, kieruje się zarówno treścią, jaka znajduje się na stronach, ale również linkami, które do nich kierują. Zakazane jest natomiast sztuczne pozyskiwanie linków, które polega na kupowaniu ich u właścicieli innych witryn. Chcąc wykupić artykuł sponsorowany, w którym znajdzie się taki link, najlepiej zastosować atrybut nofollow.

Atrybut dofolow

Tego typu odnośniki to najważniejsze narzędzie, wykorzystywane w procesie linkowania strony dla potrzeb seo. Dzięki takiemu linkowi, użytkownik szybko znajdzie się na pożądanej stronie lub podstronie, ale ale algorytmy Google uznają je jednocześnie za sygnały, które świadczą o pozytywnej wartości takiego adresu. Dzięki linkom zamieszczanym na wartościowych stronach www, można liczyć na spore korzyści, ponieważ taka wartość przekazywana jest również stronie linkowanej.

Jaka jest wartość linków dofolow?

Strona, która posiada dużo odnośników, a pochodzą one głównie z wartościowych witryn, na pewno pojawi się wysoko w rankingu wyszukiwarki Google. Atrybut dofolow sprawia, że strona linkująca dosłownie przekazuje swoją moc stronie linkowanej. Dlatego tak istotne jest, aby wykorzystywać każdą okazję, gdy można linkować swoją stronę za pośrednictwem wartościowej strony.

Odnośniki dofolow przekazują wartość także w przypadku linkowania wewnętrznego, na przykład pomiędzy różnymi kategoriami sklepu. Doskonale sprawdza się sekcja wskazująca, jakie produkty przeglądały osoby, które kupiły wybrany produkt. Można linkować też z bloga firmowego, który stanowi jedną z podstron sklepu. Istnieje wiele sposobów na skuteczne wykorzystanie atrybutu dofolow. Ważne, aby robić to w sposób dozwolony, ponieważ algorytm bardzo pilnuje, aby postępowanie to było zgodne z zasadami ustalonymi przez Google.

3 rekomendacje
37 wyświetleń
bookmark icon