Ochrona wizerunku to niezwykle wrażliwe zagadnienie. Niektóre osoby wstawiają różne zdjęcia, które następnie pozycjonują się w wyszukiwarce Google i właściwie przechodzą z rąk do rąk. Po latach dla niektórych ludzi to duży problem, ponieważ uniemożliwia znalezienie wartościowej pracy lub narusza wręcz wizerunek zawodowy. A to tylko jeden z wielu problemów związanych z usuwaniem treści z Google. Kiedy konkretnie usuwanie treści z Google się przydaje? Komu to w ogóle potrzebne? Czy to optymalne narzędzie dla biznesów online borykających się z problemem zalewu negatywnymi opiniami? Poniżej otrzymasz kilka praktycznych wskazówek umożliwiających lepsze zrozumienie zagadnienia.
Dlaczego i kiedy warto sięgnąć po usuwanie treści z Google?
Usuwanie treści z Google wiąże się częściowo z ochroną danych osobowych i tak naprawdę każdy człowiek zainteresowany zabezpieczeniem własnego wizerunku może skierować taką prośbę do dowolnego administratora witryny. Jak to działa? Brałeś kiedyś udział w konkursie, a Twoje zdjęcie znajduje się na witrynie, ale po latach nie chcesz tego? Wystarczy zgłosić się z taką prośbą do administratora, a fotografia z danymi wyszukiwania zostanie wyeliminowana. Usuwanie treści z Google przeprowadza się najczęściej przez konsolę powiązaną ze stroną internetową. Google wyjaśnia cały proces w odpowiednich regulaminach. Usunąć można strony, obrazy, treści poufne. Najczęściej prośby rozpatruje się kilka dni. Google powiadomi, czy została zatwierdzona, czy dopiero oczekuje.
Dlaczego warto narzędziami Google walczyć z negatywnymi opiniami?
Usuwanie treści z Google to już wręcz usługa przydatna biznesom online pragnącym wyeliminować negatywne opinie. To nieco bardziej skomplikowany proces, ale możliwy. Czasami do powstania negatywnych opinii przyczynia się negatywna konkurencja i z takimi praktykami warto oczywiście walczyć poprzez zatrudnienie wyspecjalizowanej agencji. Jeżeli masz taki problem skonsultuj się z ekspertami i nie podejmuj emocjonalnych działań, bo to szkodliwe dla podtrzymania biznesu online.